Her er de vanligste spørsmålene vi får. Om du ikke finner svaret ditt her kan du sende oss en e-post til post@festivitas.no som vi svarer på så fort vi kan:)
Ofte stilte spørsmål
- HVORDAN BETALER JEG?
Hos oss betaler du enkelt med Vipps! Logg deg inn med ditt mobilnummer men om du heller vil betale med visa-/masterkort kan du det også. Spørsmål til hvordan det virker? Les mer her.
- HVORDAN FINNER JEG RIKTIG STØRRELSE?
Vi forsøker å gi så nøyaktige opplysninger som mulig om størrelse, farge og materiale. Dersom du ønsker ytterligere informasjon, sender vi deg gjerne f.eks. de nøyaktige mål på kostymet du ønsker.
Send oss en e-post og oppgi art.nr. som du finner på den enkelte varen.
- KAN JEG ENDRE / AVBESTILLE MIN BESTILLING?
Er ikke varene sendt kan du endre eller avbestille din bestilling uten ekstra kostnad. Send oss en e-post og forespør om varene er sendt.
Er varene sendt gjelder angreretten.
- JEG HAR IKKE FÅTT ORDREBEKREFTELSE?
Når du har bestilt dine varer hos oss vil du automatisk få tilsendt en ordrebekreftelse på e-post. Pass derfor på at du har skrevet inn din e-postadresse korrekt. Feilskrevet e-post adresse er den vanligste årsaken til at ordrebekreftelsen uteblir. En annen årsak kan være at spam-filteret ditt blokkerer visse mail.
- HVOR LANG ER LEVERINGSTIDEN?
De fleste av våre kunder mottar varene allerede 3-4 dager etter bestilling. Normalt sendes varene ut samme dag eller neste virkedag etter at vi har mottatt din ordre. I hektiske perioder kan det ta 1-2 dager virkedager ekstra. I tillegg kommer Postens forsendelsestid som er 2-5 virkedager avhengig av poststed. Forsendelser i usentrale strøk kan i enkelte tilfelle ta noen flere dager.
Det gjøres oppmerksom på at vi dessverre ikke har innflytelse på Postens forsendelsestider og at avvik kan forekomme.
- KAN JEG BYTTE / RETURNERE VARENE JEG HAR KJØPT?
Alle varene selges iht. Norsk angrerettlov som gir deg 14 dages angrerett. Angrettskjemaet blir ettersendt på e-post ved forespørsel.
Varen må sendes tilbake ubrukt og i samme stand som du mottok den og med originalemballasjen intakt. Ved varer med forseglet emballasje må ikke forseglingen være brudd. Det utfylte angrerett skjema må vedlegges retursendingen. Pakk varen forsvarlig inn for å unngå skade under transport. Du må selv betale porto for din retursending. Ikke send returpakker i postoppkrav til oss, disse vil ikke bli hentet. Tillegg for ekspress over natten sending vil ikke bli refundert.
Etter at vi har mottatt og behandlet returpakken, vil beløpet bli refundert innen 14 dager.
NB! Av hygieniske årsaker byttes/refunderes ikke parykker, undertøy, helmasker, tenner og skjegg/barter.